PL EN FR
ZAPEWNIAMY ZRÓWNOWAŻONE
ROZWIĄZANIA INŻYNIERYJNE

Oczyszczalnia ścieków w Kazimierzy Wielkiej

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

Linia tramwajowa - Poznań Franowo

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

Nasze Projekty | Projekt | PROJEKTOWANIE: Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w...

PROJEKTOWANIE: Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie / 2015 - 2016

PROJEKTOWANIE: Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie / 2015 - 2016

Kontrakt  z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o. na wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla potrzeb budowy trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie wraz z materiałami dodatkowymi, w tym projektem stałej organizacji ruchu i analizą układu zasilania trakcji tramwajowej (w konsorcjum z firmą Schuessler Plan Inżynierzy).

Projekt jest podzielony na sześć zadań, obejmujących następujące odcinki:

  1. Zadanie A: od ul. Kasprzaka do Dw. Zachodniego w rejonie ul. Tunelowej;
  2. Zadanie B: od Dw. Zachodniego w rejonie ul. Tunelowej do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r.;
  3. Zadanie C: od ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ul. Żwirki i Wigury, Rostafińskich i Boboli;
  4. Zadanie D: od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ul. Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z odnogami w ciągu ul. Gagarina, Nehru i Czerniakowskiej-bis (do ul. Melomanów) i w ciągu ul. Św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny);
  5. Zadanie E: od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego;
  6. Zadanie F: w rejonie stacji metra Ratusz Arsenał.

Inwestycja będzie podzielona na trzy etapy:

  • opracowanie wielowariantowej koncepcji,
  • przygotowanie dla każdego z zadań materiałów dla decyzji środowiskowej,
  • ostateczna wersja opracowania.
Proponowana trasa tramwaju. Źródło: tvnwarszawa.tvn24.pl

Szybki tramwaj, który połączy Wolę z Wilanowem (dzielnice warszawskie) to jedna z kluczowych inwestycji komunikacyjnych stolicy na najbliższe lata.

Co istotne, cała linia pomiędzy Dworcem Zachodnim a Wilanowem ma przyjąć formę szybkiego tramwaju, który będzie zatrzymywał się na stosunkowo niewielkiej ilości przystanków.

SAFEGE m.in. wyznaczy charakter organizacji ruchu, sporządzi niezbędną dokumentację do uzyskania decyzji środowiskowej oraz zaproponuje rodzaj zasilania trakcji.

 

Ciekawostki:

  • Linia tramwajowa do Wilanowa jest planowana od lat 90. XX wieku.
  • W projekt zostanie zainwestowane ok. 2 mld PLN.
  • Trasa ta powstanie w ciągu 5 lat.
  • Dla linii wilanowskiej miasto dokupi 50 nowych wagonów.

Wieke informacji znajdziecie Państwo pod linkami:

tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,z-woli-do-wilanowa-tramwajem
tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwajem-do-wilanowa-nowa-trasa-w-ciagu-pieciu-lat
gazeta wyborcza.pl/warszawa
transport-publiczny.pl