ZAPEWNIAMY ZRÓWNOWAŻONE
ROZWIĄZANIA INŻYNIERYJNE
Kreator Budownictwa Roku 2021

Multimodalny węzeł transportowy - Dworzec Łódź Fabryczna

Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna

Obwodnica Radomia

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

S-19 Sokołów Małopolski - Stobierna

Projekty | Projekt | INŻYNIER KONTRAKTU: Rozbiórka i budowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z...

INŻYNIER KONTRAKTU: Rozbiórka i budowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z rozbudową odcinka ul. Żeglarskiej w Lublinie / 2022

INŻYNIER KONTRAKTU: Rozbiórka i budowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z rozbudową odcinka ul. Żeglarskiej w Lublinie / 2022

02.06.2022 podpisaliśmy kontrakt z Zarządem Dróg i Mostów w Lublinie na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu oraz nadzór i rozliczanie robót przy realizacji zadania „Rozbiórka i budowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z rozbudową odcinka ul. Żeglarskiej w Lublinie”.

Nadzór Ekspertów SAFEGE obejmie roboty we wszystkich branżach objętych zakresem inwestycji, a w szczególności mostowej, drogowej, sanitarnej (kanalizacja deszczowa, sanitarna, sieć wodociągowa), elektroenergetycznej (oświetlenie), teletechnicznej (sieci infrastruktury teletechnicznej, kanał technologiczny), rozbiórki obiektów, zieleni i geotechnicznej

Czynności, jakie będziemy wykonywać w ramach świadczonej usługi to m.in.:

  • prowadzenie wszelkiego rodzaju dokumentacji wymaganej prawem oraz na warunkach określonych w umowie
  • przygotowanie dokumentacji do rozliczeń rzeczowych i finansowych z Wykonawcą Robót
  • organizowanie Rad Budowy i Narad Technicznych
  • prowadzenie badań kontrolnych w niezależnym laboratorium
  • rozliczenie rzeczowe i finansowe zrealizowanej inwestycji
  • nadzór nad sporządzeniem przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej.

Zakres prac, które będziemy nadzorować obejmuje m.in.:

  • rozbiórkę istniejącego mostu,
  • budowę nowego mostu drogowego wraz z elementami przyobiektowymi
  • rozbudowę odcinka drogi powiatowej nr 2259L klasy Z - ul. Żeglarskiej
  • rozbudowę odcinka drogi powiatowej nr 2376L klasy Z - ul. Nałkowskich
  • przebudowę skrzyżowania w obrębie inwestycji
  • budowę i przebudowę zjazdów do posesji przyległych
  • likwidację istniejącej pętli autobusowej
  • budowę i przebudowę chodników
  • budowę i przebudowę ścieżek rowerowych
  • budowę zatoki autobusowej
  • wykonanie rozbiórki istniejącej konstrukcji dróg i nawierzchni utwardzonych
  • wykonanie rozbiórki istniejących ogrodzeń posesji kolidujących z inwestycją
  • wykonanie koniecznej przebudowy sieci kolidujących z układem drogowym: wodociągowej
  • kanalizacji sanitarnej, telekomunikacyjnych, elektroenergetycznych, itp.
  • przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i wylotem do rzeki Bystrzycy
  • budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego
  • budowę kanału technologicznego
  • niwelację i plantowanie terenu
  • wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych w ramach gospodarki istniejącym drzewostanem oraz nowych nasadzeń i założenie trawników
  • wykonanie umocnienia odcinka dna i skarp rzeki
  • budowę korytkowego ścieku skarpowego
  • wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu
  • wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem zatwierdzenia zarządzającego ruchem oraz wykonanie i utrzymanie oznakowania na czas prowadzenia robót

Nowy most będzie większy od obecnego. Jego długość wyniesie 50 m, a szerokość 19 m. Będzie to obiekt jednoprzęsłowy ze wzmocnieniem w formie podwieszenia. Połączenie obiektu z nasypem drogowym nastąpi za pomocą przyczółków żelbetowych. Korekcie ulegnie przebieg ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem, a koryto rzeki będzie uregulowane. Przebudowa obejmie także odcinek ul. Żeglarskiej od nowo powstałego węzła do skrzyżowania z ul. Nałkowskich.

Most na Bystrzycy ma wyjątkowe znaczenie dla lubelskiego transportu zbiorowego - codziennie odbywa się na nim ok. 360 kursów autobusów komunikacji miejskiej.

Zadanie stanowi część projektu pn. „Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Działanie 5.6 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego.