18.07.2012 podpisaliśmy kontrakt z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Lublinie na Pełnienie funkcji Inżyniera oraz nadzór i rozliczenie robót przy realizacji Projektu: Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych.
Zakres zadania obejmował roboty następujących branż: mostowej, drogowej, hydrotechnicznej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, sanitarnej w zakresie sieci: kanalizacji deszczowej, sanitarnej.
Przedsięwzięcie objęło budowę mostu drogowego niskowodnego o długości całkowitej 1026.6 m, szerokości 19,94m. Konstrukcja przęsłowa jest stalowa, skrzynkowa konstrukcja ortotropowa, przyczółki masywne, żelbetowe ze skrzydłami równoległymi do drogi. Skrzydła są zamocowane w korpusie i zwieńczeniu pali. Filary są jednosłupowe - masywne, żelbetowe.
Branża drogowa objęła następujące roboty budowlane:
· Budowa dróg dojazdowych do mostu oraz do wałów przeciwpowodziowych
· Budowa chodników i ścieżek rowerowych
· Budowa stanowiska do ważenia i kontroli pojazdów
· Budowa zatoki autobusowej
· Budowa zjazdów indywidualnych oraz publicznych
· Budowa skrzyżowań
· Budowa przejść dla pieszych wraz z azylami
· Budowa drogowych stacji meteorologicznych wraz z tablicami zmiennej treści
· Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
W celu utrzymania prawidłowego funkcjonowania koryta Wisły w rejonie przeprawy mostowej zostały wykonane niezbędne prace hydrotechniczne obejmujące istniejące urządzenia, tj:
- po stronie mazowieckiej: przebudowa tamy podłużnej RI-329/330 przy filarze nr 3 oraz jej remont na pozostałej długości wraz z poprzeczkami 3/329 i 3/330;
- po stronie lubelskiej: przebudowa ostrogi 6/329 przy filarze nr 5.
Jednocześnie w ramach budowy mostu wykonane zostało umocnienie wałów przeciwpowodziowych od strony odwodnej na szerokości 50 m na każdym z wałów.
W celu minimalizacji wpływu lokalnych zmian reżimu hydrogeologicznego rzeki oraz wpływu inwestycji na populacje gatunków chronionych zainstalowano dwie barki wypełnione piaskiem służące, jako alternatywne sztuczne wyspy. Barki powinny być zakotwione w miejscu niedostępnym z brzegu oraz posiadać zabezpieczenia uniemożliwiające wejście drapieżnikom czworonożnym.
Zaprojektowano budowę ekranów akustycznych po stronie woj. lubelskiego.
Wykonano rozbiórkę 13 obiektów po stronie woj. mazowieckiego (budynki mieszkalne i gospodarcze, wiata przystankowa, ogrodzenia) oraz 14 obiektów po stronie woj. lubelskiego (budynki mieszkalne i gospodarcze, waga towarowa, ogrodzenia).
Praca Inżyniera podzielona była na dwa etapy: